Anne ve çocuk bakımı
Anne ve çocuk bakımı
Philips AVENT - Toddler mealtime tips

Küçük çocuklar için yemek zamanı ipuçları

Miniğiniz "gergin" döneminden geçiyor olabilir. Endişelenmeyin, bu durum normaldir ve atlatacaktır. Bu süre zarfında, yemek zamanlarında stresi hayatınızdan çıkarmanıza yardımcı olacak bazı başa çıkma stratejilerini bir araya getirdik. 

Philips AVENT - Toddler mealtime tips

Küçük çocuklar için yemek zamanında yapılması ve yapılmaması gerekenler

Şunları yapın:

  • Mümkün olduğunca sık küçük çocuğunuzla birlikte yiyin. Çocuklar ebeveynlerini ve diğer çocukları taklit ederek öğrenirler
  • Her yemekte ne kadar yediği konusunda endişelenmek yerine çocuğunuzun gün içinde neler yediğinin bir günlüğünü tutun
  • Sakinleşin ve gergin yeme zamanlarını akışına bırakın. Küçük çocuğunuz bunu zamanla atlatacaktır
  • Her yemekte küçük çocuğunuzun sevdiği bir yiyeceği vermeye çalışın
  • Çocuğunuzun uyku düzenine göre üç yemek ve iki ila üç atıştırmadan oluşan bir günlük rutin oluşturun. Küçük çocuklar aşırı acıktıklarında veya çok yorgun olduklarında iyi yemezler
  • Küçük çocuğunuzun çok fazla süt içmeye devam edip etmediğini kontrol edin. Büyük biberonlarla ve her gün 120 ml'lik üç küçük bardaktan fazla süt vermekten kaçının 
  • Öğünlerde biri lezzetli bir yemek ve ardından gelen tatlı bir seçenek olmak üzere iki ana yemek sunun. Böylece çocuğunuzun gerekli kalori ve besinleri alması için iki seçeneği olur ve çeşitlilik yemeği daha ilginç kılar
  • Küçük çocuğunuz denemeyi daha fazla isteyeceğinden yemeğiyle ilgili olumlu sözler söyleyin. Ebeveynler ve bakıcılar güçlü rol modellerdir
  • Mümkün olduğunca sık şekilde elle yenen yiyecekler verin. Küçük çocuklar bu tür yiyeceklerle kendi kendilerini besleme kontrolüne sahip olmaktan hoşlanırlar ve bu sürece katılmayı severler
  • TV, oyun ve oyuncak gibi dikkat dağıtıcı öğelerin olmadığı, sakin, huzurlu bir ortamda yemek yiyin. Küçük çocuklar genellikle tek seferde yalnızca bir işe odaklanabilirler
  • Yemeği 20 - 30 dakikada tamamlayın ve çocuğunuzun bu süreden sonra daha fazla yemeyeceğini kabul edin. Çok uzun süre boyunca yedirmeye devam etmenin faydası olmayacaktır. Sonraki atıştırma veya yemek saatini beklemek en iyisidir
  • İyi yiyen küçük çocuğunuzu ödüllendirin ve yemediği yiyecekleri yorum yapmaksızın önünden kaldırın

Şunları yapmayın:

  • Çocuğunuz belirli bir yiyeceği yemeyi kestiyse panik olmanıza hiç gerek yok. Bu durum uzun sürmeyecektir
  • Çocuğunuzun tabağındaki her şeyi bitirmesi konusunda ısrarcı olmayın. Küçük çocuklara kendi zevklerine göre yeme fırsatı tanınmalıdır
  • Küçük çocuğunuz yiyecek dolu kaşığı, kaseyi veya tabağı itiyorsa çocuğunuzun doyduğunu anlayabilirsiniz
  • Miniğiniz yiyeceği ağzında tutabilir ve yutmayı reddedebilir veya tekrarlar şekilde geri çıkarabilir. Küçük çocuğunuz yedirmeye çalıştığınızda ağlıyor, çığlık atıyor, bağırıyor, öğürüyor veya kusuyorsa mutlaka durma zamanıdır
  • Çocuğunuzun gergin olması hakkında konuşmayın. Çocuğunuz bunu anlayacak ve yemek zamanlarında daha gergin hissedecektir
  • Asla çocuğunuzun reddettiği bir yemeği alıp yerine tamamen farklı bir yemek koymayın. Uzun vadede aile yemeklerini vermek ve bazı yiyeceklerin diğerlerine tercih edileceğini kabul etmek daha iyidir
  • Tatlıyı bir ödül olarak sunmayın. Bunu daha da istenir hale getirirsiniz
  • Yemekten sonraki bir saat içinde fazlaca süt, pelte veya meyve suyu içirmekten kaçının, bunun yerine yalnızca su verin
  • Yemekten hemen önce atıştırmalık vermeyin. Atıştırmalıklar, çocuğunuzun yemekte vereceğiniz yiyecekler için açlık hissini keser. 
  • Çocuğunuz bir yemeği yemediyse çok kısa bir süre sonra atıştırmalık vermeyin. Belirli bir yemek düzenine sahip olmak ve sonraki atıştırmalık veya yemek saatine kadar beklemek en iyisidir
  • Çocuğunuz bir yemeği reddettiğinde bir daha yemeyeceğini düşünmeyin. Tatlar zamanla değişir ve küçük çocukların kendilerini deneme konusunda güvende hissetmeleri için yeni bir yiyeceğin en az 10 kez verilmesi gerekir
  • Bir yemek fiyaskoya dönüştüğünde kendinizi suçlu hissetmeyi bırakın. O yemeği hemen arkanıza koyun ve pozitif bir şekilde sonraki yemekle devam edin (ebeveynler de hata yaparak öğrenirler)
  • Küçük çocuğunuz dışarıdayken iyi yemiyorsa endişelenmeyin. Yeni ortamlar yiyecekle ilgilenmesi için fazla dikkat dağıtıcı olabilir

Bir ila iki yaşındaki küçük çocuklarda yeme düzeni

İkinci yaşlarının bir noktasında bebekler, kendilerinden daha emin oldukça yiyecekleri gıdalar konusunda daha seçici hale gelirler. Küçük çocuğunuz şunları yapabilir:

  • Beklediğinizden daha az yiyebilir
  • Verdiğiniz yeni yiyecekleri tatmayı reddedebilir
  • Önceleri iyi yediği bazı yiyecekler de dahil olmak üzere belirli yiyecekleri reddedebilir

Neofobi

Bu, küçük çocuklar için normal bir gelişim aşamasıdır. Yiyeceklere neofobik tepki verme olarak adlandırılır. "Neofobi" yeni korkusudur.

Bu aşama, küçük çocuğunuz yürümeye başladıktan, gezinme konusunda daha becerikli ve ortamı incelemek için daha fazla dolaşabilir hale geldikten sonra başlar. Yeni yiyecek korkusu muhtemelen hareketli küçük çocukların her şeyi yiyerek kendilerine zarar vermelerini önleyen bir hayatta kalma mekanizmasıdır. Bir dalda gördükleri her meyveyi tadacak olsalar kendilerini zehirleyebilirlerdi.

Neofobik aşama başladığında çocuğunuz aşina olmadığı yeni tada sahip yiyecekleri reddedebilir. Küçük çocukların yeni yiyecekleri sevmeyi ve yemeyi öğrenmesi bebeklerden daha uzun sürer:

  • Çocuğunuzun deneme konusunda kendine güvenir hale gelmesi için başkalarını daha önce görmediği yiyecekleri yerken izlemesi gerekebilir 
  • Çocuğunuzun belirli bir yiyeceği sevmeyi öğrenmesi çok daha uzun sürebilir. Bu nedenle, bu yiyeceği bir yemeğe koyduğunuzda her zaman küçük bir tat verin

Küçük çocuğunuz belirli bir yiyeceği yemeyi neden reddediyor olabilir?

Görünüm farklılıkları

  • Çocuğunuzun alıştıklarıyla aynı olmayabilir. Tam bir bisküvi yerine kırık bir bisküvi, üzerinde örneğin bir elmanın kabuğundaki iz gibi küçük bir leke olabilir. Farklı göründüğünden küçük çocuğunuz bu yiyeceği yeme konusunda tedbirli olabilir.

Beğenilenler ve beğenilmeyenler

  • Tadını beğenmeyebilir
  • Çocuğunuzun sevmediği başka bir yiyecek değmiş olabilir
  • Çocuğunuzun sevmediği başka bir yiyecekle aynı tabağa konmuş olabilir

Bu makalelerde verilen bilgilerin yalnızca genel tavsiye niteliğinde olduğunu ve asla uzman doktor tavsiyesinin yerine geçemeyeceğini lütfen unutmayın. Siz, aileniz veya çocuğunuz ciddi veya kalıcı semptomlar veya rahatsızlıklar taşıyorsanız ya da özel doktor tavsiyesine ihtiyacınız varsa lütfen uzman bir doktordan yardım alın. Philips Avent, bu web sitesinde sunulan bilgilerin kullanımından doğan zararlara ilişkin sorumlu tutulamaz.

İlgili ürünler

İlgili tavsiye

Çocuklar için kolay tarifler

Çocuklar için kolay tarifler

Bebekler ve küçük çocuklar için tarifler

Bebekler ve küçük çocuklar için tarifler

Yemek seçen çocuklar – Küçük çocukları beslemenin zorlukları

Yemek seçen çocuklar – Küçük çocukları beslemenin zorlukları

Katı gıdalara başlama

Katı gıdalara başlama