Philips Aydınlatma, CarrefourSA ve Enerjisa’dan enerji verimliliği kampanyası

 

Philips Aydınlatma ve Enerjisa, enerji verimliliği haftasında konuya dikkat çekmek üzere CarrefourSA marketlerde tanesi 2.90 TL’ye LED lamba satmayı hedefliyor.

12 Ocak, 2017

İstanbul – Aydınlatmada dünya lideri Philips Aydınlatma (Euronext Amsterdam: LIGHT), Enerjisa ve CarrefourSA Enerji Verimliliği Haftası’nda enerji verimliliğine dikkat çekiyor. CarrefourSA’da 30 TL’lik alışveriş yapan tüketiciler, yapılan işbirliği kapsamında 13 - 16 Ocak tarihleri arasında Philips Essential 4 watt LED lambayı yalnızca 2.90 TL’ye alabilecek. İçerisinde 12 adet aydınlatma noktası olan bir evde, bu kampanya ile 35 TL yatırım maliyeti ile bir yılda 134 TL’ye kadar* elektrik tasarrufu yapmak mümkün olacak.

 

Türkiye genelindeki tüm CarrefourSA marketlerinden alışveriş yapan tüketiciler, indirimli olarak en uygun fiyata LED lamba almanın yanı sıra, enerji verimliliği konusunda eğitim alan marketğaza görevlilerinden, evlerinde nasıl daha fazla enerji tasarrufu yapabileceklerine ilişkin bilgi de edinebilecekler. Tüketiciler, ayrıca 27 - 30 Ocak tarihleri arasında da indirimli LED kampanyasından tekrar yararlanabilecekler.

 

Philips Aydınlatma Türkiye CEO’su Göktuğ Gür, yapılan işbirliği kapsamında şunları söyledi: “Dünyamız daha önce görülmemiş bir hızla değişiyor. Artan nüfus, şu anda global olarak kullanılan elektriğin %15’ine denk gelen aydınlatma tüketimindeki artışı da beraberinde getiriyor.  Bugün dünyada yaklaşık 50 milyar aydınlatma noktası bulunurken; bu oranın 2030 itibariyle 59 milyara çıkacağını öngörüyoruz. Bu öngörü doğrultusunda, elektrik tüketimini azaltacak verimli ürünler kullanmaya olan ihtiyaç artık en yüksek seviyede. Philips Aydınlatma olarak önceliğimiz doğru ışığı; bir yandan enerji ve kaynak tasarrufu sağlarken diğer yandan da tüketicilerimizin rahatlığını, verimliliğini ve güvenliğini artırarak, sürdürülebilir bir şekilde sunabilmek. Bu anlayış çerçevesinde EnerjiSA ve CarrefourSA ile beraber başlattığımız işbirliğiyle ülkemizde enerji verimliliği konusundaki farkındalığı artırmak bizler için çok önemli.”

 

CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin, Enerji Verimliliği haftasına ilişkin yaptığı değerlendirmede, şunları söyledi:

“Ülkemizde her yıl kutlanan ‘Enerji Verimliliği’ haftası çerçevesinde Philips Aydınlatma ve Enerjisa ile işbirliği içerisindeyiz. Bu kapsamda CarrefourSA’larda 30’TL’lik alışveriş yapan tüketiciler sadece 2,90 TL’ye LED lamba sahibi olabilecek ve uzun vadede ciddi tasarruf sağlanabilecek. Sadece ‘Enerji Verimliliği’ haftasında değil her daim tasarrufa önem veren bir markayız. Enerji başta olmak üzere her alanda tasarruf etmeliyiz.

 

CarrefourSA’larda 2017 yılı her anlamda daha fazla tasarrufun sağlandığı bir yıl olacak. Marketlerimizde yapılacak her alışverişte hane gelirine katkımız oluyor ve bu anlamda müşterilerimizin tasarruf etmelerini sağlıyoruz. Ülke olarak her bir vatandaşımızın yıllık tasarruf oranını artırmamız ve kaynaklarımızı bizleri geleceğe taşıyacak adımlar için yönlendiriyor olmamız gerekiyor.

 

Sadece ülkemizde değil tüm dünyada artan enerji ihtiyacına bağlı olarak bilinçli kullanım sağlanması gerekiyor. Enerji verimliliğini sağlamak için bireyden sivil toplum kuruluşlarına, toplumun her unsuruna büyük görev düşüyor. CarrefourSA olarak Enerjisa ve Philips Aydınlatma ile başladığımız işbirliğinden memnuniyet duyuyoruz. ”

 

Enerjisa CEO’su Kıvanç Zaimler de sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarına devam edeceklerini söyledi. “Türkiye’nin enerjisi” olarak kaynak kullanımı ve enerji verimliliği konularına verdikleri öneme dikkat çeken Zaimler, şöyle devam etti: “Bağımsız şirketler tarafından yapılan araştırmalara göre halkın yüzde 50’sinin gündeminde elektrik tasarrufu bulunmuyor. Oysa ki hane halkının yıllık enerji tüketiminden sağlanabilecek yüzde 1’lik yani 600 bin megavatlık tasarrufla 130 milyon liralık katma değer yaratmak mümkün. Bu farkındalıktan yola çıkarak geçtiğimiz ay ‘Enerjini Koru’ hareketi ile bir tasarruf kampanyası başlattık. Bu kapsamda hane halkına yönelik öneriler sunuyoruz. Philips Aydınlatma ve CarrefourSA ile başladığımız işbirliğiyle bu önerileri farklı bir alana taşımış oluyoruz. Enerji verimliliği konusunda sahip olduğumuz birikim ve sorumluluk bilinci ile yol gösterici olmaya devam edeceğiz.”

 

A+ enerji etiketiyle %90’a varan enerji tasarrufuna imkân veren Philips Essential LED lamba, hem elektrik faturasının düşürülmesine olanak sağlıyor hem de kullanıcıları aydınlatmada devrim olarak nitelendirilen LED teknolojisiyle tanıştırıyor. Tüketicilerin tercihleri doğrultusunda şekillendirilen lambanın ortalama 10 yıla kadar kullanım ömrü bulunuyor. Philips Essential LED lambanın sarı ve beyaz seçenekleri mevcut. 

 

*29W şeffaf ampul yerine 4W LED ampul kullanıldığı ve birim enerji KW/s 0,41 TL olduğu kabul edilmiştir. Ampulun Günde 3 saat kullanıldığı öngörülmektedir 

Philips Aydınlatma Hakkında

Philips Aydınlatma (Euronext Amsterdam: LIGHT), aydınlatma ürünleri, sistemleri ve hizmetlerinde dünya lideridir. Aydınlatmanın üzerimizdeki olumlu etkilerine yönelik anlayışımız ve derin teknolojik bilgimiz sayesinde, ticari değer yaratan, zengin kullanıcı deneyimi sunan ve hayat kalitesini yükselten dijital aydınlatma yenilikleri sunuyoruz. Profesyonel ve tüketiciye yönelik pazarlara hizmet verirken tüm şirketlerden daha yüksek enerji tasarrufu sağlayan LED aydınlatma ürünleri satıyoruz. Bağlantılı aydınlatma sistemleri ve hizmetlerinde sektör lideriyiz. Işığı aydınlatmanın ötesine taşıyarak evleri, binaları ve kentsel mekânları dönüştürmede Nesnelerin İnterneti’nden yararlanıyoruz. 2015 yılında 7,5 milyar Euro değerinde satış geliri ettik ve şu an dünya genelinde 36.000 kişiyi istihdam ediyoruz. Philips Aydınlatma ile ilgili haberlere ulaşmak için http://www.newsroom.lighting.philips.com adresini ziyaret edin.

CarrefourSA Hakkında

Bugün 30 ülkede, yaklaşık 11 binin üzerinde marketi ve 350 bin çalışanı bulunan, Avrupa’nın lideri, dünyanın en büyük ikinci perakende zinciri Carrefour Grubu Türkiye’de ise ilk marketini 1993 yılında İçerenköy’de hizmete açtı. 1996 yılında Türkiye’nin en büyük topluluklarından biri olan Sabancı Holding ile Carrefour Grubu’nun gerçekleştirdiği ortaklık sonucu CarrefourSA ismi doğdu ve ilk CarrefourSA marketi birleşmeden bir yıl sonra Adana’da açıldı.
 

Hiper market konseptini Türk tüketicilerle buluşturan ilk firma olan CarrefourSA 2005 yılında Gima ve Endi marketlerini satın alarak sektördeki iddiasını güçlendirmiş; market ağını yaygınlaştırmış ve özellikle Anadolu’daki varlığını güçlendirdi. 2013 yılında Şirket yönetiminin Sabancı Holding’e geçmesiyle yeni strateji oluşturulmuş ve bu doğrultuda insan kaynakları, teknolojik altyapı, market konsepti gibi birçok alanda yatırım yaptı. Değişen market konseptleriyle CarrefourSA bugün; Hiper, Süper, Gurme, Mini ve E-Ticaret konseptleri altında farklı müşteri segmentlerine hizmet sunuyor.

Enerjisa Hakkında

Türkiye’nin enerjisi Enerjisa, 1996 yılında kuruldu. Elektrik zincirinin tüm aşamalarında değer yaratmayı hedefleyen portföyü, müşteri ve pazar odaklı iş modelleri, verimliliği ve teknolojiyi esas alan üretim ve dağıtım yatırımları ile elektrik piyasasının lider oyuncusu olan Enerjisa, elektrik üretimi, dağıtımı, ticareti ve satışı olmak üzere dört ana iş kolunun yanı sıra doğal gaz alanında da hizmet vermektedir. Yaklaşık 3.600 megavat kurulu güce sahip olan Enerjisa, 14 ilde 9 milyon abone ile 20 milyon kullanıcıyla elektrik hizmeti sağlıyor.