Philips, güzellik trendleriyle ilgili çarpıcı sonuçları açıklıyor

Temmuz 28, 2015

Dünya genelinde 9000 kadınla gerçekleştirilen Philips’in Güzellik Trendleri Araştırmasına göre, her yaşta güzel olunabileceğine inanan kadınlar (yüzde 94),  güzelliğe günde ortalama 32 dakika harcıyor. İşte başarılı olmak için çalışma arkadaşları tarafından hoş ve bakımlı bulunmanın önemli olduğunu düşünen kadınların güzellik rutinine başlama yaşı ise 21…

 

Tüm dünyada kadınlar artık güzelliği kendi sözleriyle tanımlıyor ve geleneksel kişiliklere bürünmektense yeni roller yaratıyor. Philips Güzellik Raporu* da sektörün bu değişen beklentileri ne ölçüde karşılayabildiğini anlamaya çalışıyor. Philips’in dünyanın dört bir yanından, 9000’i aşkın kadınla gerçekleştirdiği araştırma, güzellik sektörünün kadınların değişen rollerine ve kimliklerine sağladığı uyuma ve kadınlar için gerçekleştirdiği çalışmalara ışık tutuyor. Rapor aynı zamanda kadınların güzellik tanımına, güzelliğin gündelik hayattaki yerine ve toplumun güzellik anlayışına dair ipuçları veriyor.

 

Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Elvan Özkal, “Bu raporun bize gösterdiği en ilginç nokta, tüm dünyada günümüz güzellik anlayışına hâkim olan tezatlar. Entelektüel açıdan kadınlar, güzelliklerinin dışarıdan onaylanması ihtiyacını aşmak istiyor. Ama gerçekte güzelliğin ne olduğuna ve ne olması gerektiğine dair standartlar, tanımlar ve beklentiler de hala dış faktörler tarafından belirleniyor. Philips’te de biz, kadınların akıllı çözümler, teknoloji ve inovasyon yardımıyla güzellik alışkanlıklarını iyileştirebileceklerine inanıyoruz ve bu tür çözümler yaratmaya odaklanıyoruz” dedi. 

 

Başarının anahtarı hoş ve bakımlı olmak

Philips’in açıkladığı Güzellik Raporu’na göre dünyadaki kadınların sadece yüzde 52’si güzellik sektörünün son beş sene içerisinde iyiye doğru değiştiğini ve sektörün sunduğu ürünlerden memnun olduklarını dile getiriyor. Kadınların yüzde 61’i, iş hayatında başarılı olabilmek için çalışma arkadaşları tarafından hoş ve bakımlı bulunmanın önemli olduğu konusunda hemfikir.

 

Çevre baskısı düğün günlerinde güzel hissetmeyi engelliyor

Tüm dünyadaki kadınların sadece yüzde 22’si, düğün günlerinde kendilerini güzel hissettiklerini belirtiyor. Araştırmayı gerçekleştirenler bu oranın düşüklüğünü, kişisel güzellik anlayışının, çevremizdekilere göre yaşamak ve onlardan onay almak gibi sebeplerden olumsuz etkilenmesine bağlıyor.

 

Kadın her yaşta güzel hissediyor…

  • Kadınların kendileri hakkındaki düşünceleri ve görüşleri ile kendilerini nasıl hissetmek istedikleri arasında bir fark bulunuyor. Kadınların yüzde 94’ü her yaşta güzel olunabileceğini düşünürken sadece yüzde 46’sı yaşın güzelliğe etkisi olduğu görüşünde.

 

  • Araştırmaya katılanların yüzde 25’i, yeni bir ilişkinin başlangıcında kendini en güzel hissediyor. Yüzde 22’si düğün günlerinde, yüzde 8’i doğum yaptığında, yüzde 6’sı hamileyken ve sadece yüzde 4’ü mezuniyet töreninde kendini en güzel hissediyor. 

 

  • Kadınların bir güzellik rutinine sahip olmaya başladığı ortalama yaş 21. Gündelik güzellik rutinine harcanan zaman ortalama 32 dakika. Kadınlar, aylık gelirlerinin yüzde 9’unu saç ve güzellik ürünlerine harcıyor. 

 

  • Kadınlar, egzersiz ve diyet gibi yaşam tarzlarındaki alışkanlıkları, güzellik rutinlerine de dahil etme eğiliminde. Yüzde 48’i egzersiz yapıyor, yüzde 36’sı vitamin ve doğal destek kullanıyor, yüzde 31’i kafein ve alkol kullanımını azaltıyor, yüzde 26’sı da şekeri hayatlarından çıkarıyor.

 

Toplum ve medya baskısı  

  • Kadınların güzellik algısındaki en etkili kişiler ise yüzde 32’i ile eşleri ve arkadaşları. Yüzde 30’u bu algıya kendilerinin karar verdiğini belirtirken yüzde 24’ü diğer kadınların, yüzde 21’i de annelerinin etkili olduğunu belirtiyor.. 

 

  • Kadınların yüzde 50’si güzel görünmeleri ile ilgili toplum, medya ve akranları tarafından baskı gördüğü görüşünde. Bu görüş, kadınların yaşı ilerledikçe de baskının azaldığı yönünde.

 

Güzellik portföyü içerisinde saç bakımından epilatörlere ve cilt bakımına, 350 farklı ürün bulunan Philips yaklaşık 100 ülkede, yılda 20 milyon güzellik ürünü satıyor. 60 senelik güzellik mirasından yararlanan Philips; bilim insanları, tasarım ve trend uzmanları ile çalışarak inovatif, üstün kaliteli ve kadınların güzellik ritüellerini kolay ve rahat bir şekilde iyileştirecek güzellik araçları sunmaya devam ediyor.

 

*Philips ‘Güzellik Trendleri’ raporunda Birleşik Krallık, Fransa, Almanya, Polonya, Rusya, Japonya, Kore, Çin ve Hindistan’dan 9 bin kadınla yapılan anketin bulguları ile güzellik sektörüyle yakından ilgili mevcut ikincil kaynaklar, trend çalışmaları ve günümüz kadınlarının aklına ilk gelen konular

birleştirilerek sunulmuştur. Rapor, bağımsız araştırma şirketi Norstat ile online anket yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır.  

Bilgi için:

Türk Philips Ticaret A.Ş

 

Ebru Bilge                     ebru.bilge@philips.com    0216 636 15 68

 

Bersay İletişim Danışmanlığı

 

Derya Deniz                  derya.deniz@bersay.com.tr       0212 337 51 18

 

.

Royal Philips Hakkında

Hollanda kökenli Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) sağlık, aydınlatma ve tüketici ürünleri sektörlerinde sunduğu güncel yenilikler ile insanların yaşamlarını iyileştirmeye odaklı, çok amaçlı bir Sağlık ve İyi Yaşam şirketidir. Merkezi Hollanda'da bulunan Philips'in dünyada 100’den fazla ülkede toplam 115 bin çalışanı bulunmaktadır. 2013 yılında 23,3 milyar Euro tutarındaki satışlarıyla şirket, kalp sağlığı, akut bakım ve evde sağlık bakımı, enerji verimli aydınlatma çözümleri ve yeni aydınlatma uygulamaları ile erkek tıraş ve bakım ürünleri ve ağız sağlığı ürünlerinde pazar lideridir. Philips ile ilgili haberlere www.philips.com/newscenter adresinden ulaşabilirsiniz. 

.