Philips, Körfez Arap Ülkeleri (GCC)’nde bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrol altına alınması için sağlıklı yaşamın önemini ve korunmayı vurguluyor

Ocak 27, 2015

Yeni bir infografik, geçtiğimiz 50 yıl boyunca GCC’de sağlık trendlerinin kötüye gidişine dikkat çekiyor

 

Dubai, Birleşik Arap EmirlikleriRoyal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) ve Ekonomist İstihbarat Birimi, Arab Health 2015’te hareketsiz yaşam tarzları ve sağlıksız diyet alışkanlıkları nedeniyle, GCC boyunca sağlığın bozulmasına dair “Körfez Sağlığı: Modern Tarih” başlıklı görsel bir hikaye sunacak. Ekonomik büyüme ve çağdaşlaşma, GCC bölgesinde beklenen yaşam süresini uzatarak ve birçok hastalığı ortadan kaldırarak dönüşüm sağlarken, bu yeni raporda sunulan trendlere daha yakından bakılması, diyabet, kanser ve kardiyovasküler hastalık gibi bulaşıcı olmayan hastalıklarda artışa yönelik korelasyonu doğruluyor.

 

Son 50 yıl boyunca, kentleşme yüzde 70’in üzerinde bir oranda hızlı bir şekilde artmıştır. Bebek  ölümoranları yarım asır önce çarpıcı biçimde yüzde 19,8’den yüzde 0,9’a düşerken, çağdaşlaşma ile birlikte beklenen yaşam süresi, 1950’deki 42 yaş ile karşılaştırıldığında artık 76’dır. Ancak bu değişiklik endişeleri de beraberinde getirmiştir. Son on yılda kalori alımı, Dünya Sağlık Örgütü’nün önerdiğinden 1000 kalori daha fazla olmak üzere, günde 3122 kaloriye yükselmiştir. Sadece 2012’de, hazır yiyeceklere harcanan para 9,5 milyar doları bulmuştur. GCC’de obezite ve diyabet oranları dünya genelindeki ortalamaların üzerindedir. Rakamlar, dünya genelinde kadınlarda yüzde 14 oranı ile karşılaştırıldığında, GCC kadınlarının yüzde 42’sinin obez olduğunu göstermektedir. Dünya ortalaması sadece yüzde 8 iken, popülasyonun yüzde 22’si diyabet hastalığı ile yaşamaktadır [1]. Diyabet için kişi başına harcanan miktar yüksekliğini sürdürmekte olup, sırasıyla UAE ve Katar 2,228 USD ve  2,199 USD ile en yüksek değerlere sahiptir[2]. Ayrıca, istatistikler en yaygın iki kanserde keskin bir artış olduğunu göstermiştir. Bulgular, bağırsak kanserin 1998 ve 2007 yılları arasında erkeklerde 2,3 kat ve kadınlarda 2,7 kat arttığını gösterirken, meme kanserinde yüzde 20 artış olduğunu ortaya koymaktadır.

 

Philips Sağlık ve Bakım Ürünleri Körfez Bölgesi Orta Doğu ve Türkiye Genel Müdürü Reinier Schlatmann; “Bu hikaye bize çağdaşlaşma ve kentleşme ile ilişkili yaşam tarzı değişikliklerinin belirli hastalıklarda artışa neden olduğunu gösterse de yaşam döngüsü boyunca bireylerin daha sağlıklı yaşamaları için onları güçlendirmeye yönelik anlamlı yenilikler sunmayı ve hekimlerin hastaları için bilgiye dayanan kararlar vermelerine yardımcı olmayı hedefliyoruz” demiştir.

 

Ayrıca Philips, 26 – 29 Ocak tarihleri arasında Philips Arab Health Standı ve 22 – 31 Ocak arasında JBR’nin karşısında sahilde bulunan Philips Innovation Beach House’ta #myhealth2015 ve  #arabhealth hashtag’lerini kullanarak, ziyaretçileri daha sağlıklı bir yaşam tarzı sözünü vermek üzere JBR ve Arab Health 2015’e davet ederek, ülke halkına ve ziyaretçilere Dubai genelinde 2015 hedeflerine ulaşmaları güvencesi vermeye teşvik etmektedir. Güvence verilen 10 kazanan, hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak Philips çözümleri ile birlikte yaşam, sağlık veya beslenme koçluğu eğitimi alacaktır.



 

[1] Diabetes Atlas 2014 - International Diabetes Federation

[2] Klautzer, L., Becker, J., & Mattke, S. (2014). The curse of wealth – Middle Eastern countries need to address the rapidly rising burden of diabetes. International Journal of Health Policy and Management2(3), 109–114. doi:10.15171/ijhpm.2014.33

Ayrıntılı bilgi için:

Ebru Ertan Bilge

Philips Türkiye Marka ve Kurumsal İletişim Müdürü

Tel: +90 530 280 63 55

E-posta: ebru.bilge@philips.com

 

Furkan Alp

Dörtok İletişim Medya İlişkileri Direktörü

Tel: +90 553 594 95 18

E-posta: furkana@dortok.com 

.

Royal Philips Hakkında:

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), Sağlık ve Bakım Ürünleri, Tüketici Yaşam Tarzı ve Aydınlatma alanlarında anlamlı yenlilikler ile insanların yaşam kalitesini yükseltmeye odaklanmış, çok yönlü bir sağlık ve iyi yaşam firmasıdır. Genel merkezi Hollanda’da olan Philips, 2013’te 23,3 milyar EUR satış bilgisi vermiştir ve 100’den fazla ülkede satış ve servis departmanlarında yaklaşık 115.000 çalışanı istihdam etmektedir. Şirket, kardiyak tedavi, akut tedavi ve evde sağlık hizmetleri, enerji tasarruflu aydınlatma çözümleri ve yeni aydınlatma uygulamalarının yanı sıra erkek tıraş ve bakımı ile ağız bakımında liderdir. Philips’ten haberler www.philips.com/newscenter web sitesinde yer almaktadır.

.