Philips ışığın geleceğini açıklıyor!

Kasım 11, 2013

 LED teknolojisinin öncüsü Philips, dünyanın önde gelen trend araştırmaları ve gelecek senaryoları şirketi PSFK labs’in hazırladığı "Işığın Geleceği" raporuna sponsor oldu. Aydınlatmanın günlük hayatımızı nasıl etkilediğini gösteren ve aydınlatma alanında ortaya koyduğu gelecek trendleri ile ufuk açıcı bir rapor olan "Işığın Geleceği", uzmanlar ile yapılan söyleşileri ve 50’yi aşkın vaka çalışmasını içeriyor.

Aydınlatmanın deneyim yaşatma, hikâye anlatma, bilgi aktarma ve iyi yaşamı teşvik etme amacıyla nasıl kullanılabileceğini gösteren dört ana temada 12 trendin özetini sunan rapor ayrıca ışığın insanların yaşamını olumlu yönde nasıl etkilediğini de ortaya koyuyor.

 

Rapor hakkında bilgi veren ve aydınlatmanın geleceğini şekillendiren trendleri anlatan Philips Türkiye CEO’su Göktuğ Gür, "Philips olarak aydınlatmada yaşanan dijital devrimin ön saflarında yer alıyoruz. Daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir dünya yaratma taahhüdümüz kapsamında Philips olarak aydınlatmanın geleceğine yön vermeye devam ediyoruz. İçgörülerimiz, uzmanlığımız ve çığır açıcı yeniliklerimiz ile bireylerin ve toplumların yaşamlarında olumlu değişiklikler yapıyoruz. ‘Işığın Geleceği’, önümüzdeki yıllarda rapordan ilham alacak insanlarla meyvelerini verecek ağacın bereketli ilk filizleri." diye konuştu.

 

Aydınlatma önümüzdeki beş yıl içerisinde birbirimizle etkileşimimizin merkezinde yer alacak…

 

Aydınlatmada yeni bir çağın eşiğine gelindiğini belirten Gür, "Bir yandan teknolojik yeniliklerin diğer yandan acil küresel ihtiyaçların kazandırdığı hızla aydınlatma, toplumun tüm yönlerinin ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Bundan beş yıl önce hayatımıza akıllı telefonların girmesiyle mobil telefonlar sadece bir iletişim aracı olmaktan çıkarak günlük yaşamımızın her anına eşlik eden cihazlar haline geldi. Benzer şekilde önümüzdeki beş yıl içerisinde de aydınlatmanın birbirimizle etkileşimimizin merkezinde yer alacağı kanaatindeyiz. Gelecekte ışığı sadece işlev olarak görmeyeceğiz, ışık bizim için bir araç olacak. Işık sadece açıp kapadığımız bir şey değil, etrafımızdaki dünyadan en iyi şekilde yararlanmamızı sağlayacak bir araç haline geliyor. Işık, içinde yaşadığımız alanı sadece bir düğmeye dokunarak yüzlerce farklı şekilde kişiselleştirmemizi ve şekillendirmemizi sağlıyor." dedi.

 

Gür, "Işık güvenlik duygusu ve hayranlık uyandırmanın yanı sıra ilham verme, canlandırma, rahatlatma ve iyileştirme gücü de veriyor. Aydınlatmaya getirdiğimiz yenilikler bugünün ve geleceğin bireyleri, toplumları, çevresi ve ekonomilerine yarar sağlıyor. Aydınlatmada yenilik gündemini şekillendiren üç temel toplumsal trend ise: Dünyanın daha fazla aydınlatmaya ihtiyacı olduğu, dünyanın daha akıllı aydınlatmaya ihtiyacı olduğu ve dünyanın giderek daha çok dijitalleştiği..." diye konuştu.

 

"Işığın Geleceği" Raporunda açıklanan 12 trend…

 

"Işığın Geleceği" raporu, sağlıklı uyku düzeni ve güvenlik hissinden kaynak sıkıntısı ve iklim değişikliğinin yeniden ele alınması gibi makro sorunlara kadar değişiklik gösteren birçok alanda aydınlatmanın getirebileceği bir dizi faydaya toplu bir bakış sağlayan projelere vurgu yapıyor. Bu projeler, terk edilmiş bir petrol istasyonunun bir sanat eserine dönüştürülmesinden San Francisco Körfez Köprüsü’nün 75. yıldönümüne özel aydınlatması gibi üst düzey tasarım harikalarına kadar geniş bir yelpazedeki çalışmaların profilini çiziyor.

 

Aralarında kamusal alanlarda akıllı aydınlatma uygulamalarının hayata geçirilmesine yardım eden Philips CityTouch, insanların fiziksel ve duygusal durumlarına olumlu etki ettiği kanıtlanmış Philips SchoolVision ve Healwell çözümleri ve evde aydınlatma deneyiminde paradigma değişikliği niteliğinde bir devrim yaratan, Philips Hue gibi ürünlerin de bulunduğu projeleri de içeren raporda ortaya çıkan 12 trend ışığın gelecek vizyonunu ortaya çıkarıyor.

 

Işığın duygular üzerindeki olumlu etkisi

 

Interaktif Aydınlatma: Işığı kullanarak insanlar ve yaşadıkları çevre arasında kişiselleştirilmiş bir bağ kurulabiliyor. Örneğin bir parkta uygulanan interaktif aydınlatma çözümleri ile parkta yürüyen insanların sadece önlerinden geçerken yanan lambalar ile hem güvenlik hem de enerji tasarrufu sağlanabiliyor. 

 

Karşılama Işığı: Şehirlerde unutulmuş ya da kullanılmayan alanlar yaratıcı aydınlatma tasarımları ile yeniden keşfedilerek geri kazanılabilir ve güvenli alanlar haline getirilebiliyor. Örneğin, eski kale surları ya da tünel tavanları aydınlatma ile yeniden düzenlenerek ikonik alanlar haline gelebiliyor.

 

Işıkla Bağlantı Kurma: Senkronize aydınlatma deneyimleri kişiler arasındaki ilişkileri yeniden hayata döndürüyor. Nişanlınız yanınıza yaklaştığında yanıp sönen LED’li alyanslardan sevdiklerinizle iletişim kurabileceğiniz birbirine internet üzerinden bağlı “iyi geceler lambası”na kadar ışığın iletişimde kullanıldığı örnekler her geçen gün artıyor.

 

Işığın kimlik yaratmadaki rolü

 

Şehirlere Kimlik Katma: Aydınlatma tasarımı ile şehirlere ikonik simgeler kazandırılabilir. New York’taki Empire State Building’den İstanbul Boğaz Köprüleri’ne kadar şehirlerde iyi aydınlatılmış yapılar şehir simgeleri haline gelebilir.

 

Sesle Senkronizasyon: Ses ile senkronize aydınlatma sistemleri insanların bambaşka deneyimler yaşamalarına olanak sağlıyor. Philips’in Bursa Enerji Müzesi’nde yaptığı ve Türkiye’de ilk kez kullanılan aydınlatmanın ses ile entegre bir şekilde kullanımı bu trende örnek olarak gösterilebilir.

 

Işıkla Sanat: Teknoloji ile insan hareketleri takip edilerek bu hareketler ışığın grafik imgelerine dönüştürülebiliyor. Philips’in geliştirdiği OLED teknolojisi kullanılarak Tapei W Otel’de kullanılan interaktif ışık duvarına insanların hareketleri yansıtılabiliyor.

 

Bir iletişim aracı olarak ışık

 

Sanal Sınırlar: Günümüzde tasarımcılar var olan fiziksel sınırların yerine ışık kullanabiliyor. Işık ile belirlenmiş bisiklet yollarından basket sahalarına kadar birçok proje şehirlerde daha esnek alanlar yaratmaya olanak sağlıyor.

 

Işık Hızı: Yenilikçiler ışığın hızında bilgi taşımanın yollarını arıyor. Bulunduğunuz alandaki wifi network’ünü gösteren ışık kümeleri ya da süpermarketler içerisinde bulunan LED sensörleri ve akıllı telefonlar ile tüketicileri indirimli ürünlere yönlendirmek gibi ışığın bilgi aktarma gücü gelecekte ön plana çıkacak en önemli trendlerden biri.

 

Işıkla Yönlendirme: Projeksiyon teknolojisindeki yenilikler ile artık her yüzey üzerinde gerçek zamanlı olarak yönlendirmeler yapılabiliyor. Bilardo masası üzerine yansıtılan öğretici ışık ve Sydney Harbour Tüneli girişinde bulunan ve ışık ve su kullanılarak yapılan havada süzülen “dur” işareti bu trendin örnekleri arasında yer alıyor.

 

Yaşam için ışık

 

Işık Terapisi: Yeni ürünler aydınlatma teknolojisini kullanarak canlıların doğal biyometrik ritimlerinin nasıl yeniden ayarlanabileceğini araştırıyor. Hastanın daha kolay iyileşmesi için yapılan hasta odası aydınlatmaları ve bitkilerin daha sağlıklı ortamlarda yetişmesini sağlayan sera aydınlatmaları ışık terapisinin en çarpıcı örneklerinden…

 

Mod’a Göre Işık: Yeni ürün ve teknolojiler ışığın sakinleştirici gücünü kullanarak insanların daha huzurlu bir ruh haline ulaşmasını sağlıyor. Philips-Disney işbirliği ile üretilen Disney LivigColors ve Philips hue entegrasyonu moda göre ışık trendine en uygun çözümler arasında yer alıyor.

 

Sürdürülebilir Aydınlatma: Düşük maliyetli ve verimli aydınlatma sistemleri insanların sınırlı kaynaklarla yaşamaları için yeni fırsatlar sunuyor. Philips’in tüm LED projeleri sürdürülebilir aydınlatma trendine örnek teşkil ediyor.

 

http://www.psfk.com/future-of-light adresinden veya iPad/Android uygulamalarından "Işığın Geleceği" raporunun tamamına ulaşabilirsiniz.

Bilgi için:

Türk Philips Ticaret A.Ş

Berna Yalaz

berna.savas@philips.com

0216 636 1629

 

 

Bersay İletişim Danışmanlığı

Sanem Sofuoğlu

sanem.sofuoglu@bersay.com.tr 

0212 337 52 87

 

Tuğba Bozkurt

tugba.bozkurt@bersay.com.tr

0212 337 52 85

.

Royal Philips Hakkında

Hollanda kökenli Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHI) sağlık, aydınlatma ve tüketici ürünleri sektörlerinde sunduğu güncel yenilikler ile insanların yaşamlarını iyileştirmeye odaklı, çok amaçlı bir Sağlık ve İyi Yaşam şirketidir. Merkezi Hollanda'da bulunan Philips'in dünyada 100’den fazla ülkede toplam 114 bin çalışanı bulunmaktadır. 2012 yılında 24,8 milyar Euro tutarındaki satışlarıyla şirket, kalp sağlığı, akut bakım ve evde sağlık bakımı, enerji verimli aydınlatma çözümleri ve yeni aydınlatma uygulamaları ile  erkek tıraş ve bakım ürünleri, taşınabilir eğlence araçları ve ağız sağlığı ürünleri gibi kişisel sağlık ve bakım amaçlı yaşam tarzı ürünlerinde pazar lideridir. Philips ile ilgili haberlere www.philips.com/newscenter adresinden ulaşabilirsiniz.   

.