Kalp Sağlığımıza Ne Kadar Önem Veriyoruz?


Philips’ten Kalp Sağlığı Üzerine Çarpıcı Araştırma

Ekim 16, 2012

 

  • Toplumun yaklaşık yüzde 35’i potansiyel kalp hastası.
  • Nüfusun yüzde 5’lik bir kesimi kalp krizi deneyimi olan insanlardan oluşuyor.
  • Toplumun yüzde 22’si birinci dereceden bir akrabasını kalp krizi nedeniyle yitirmiş bulunuyor.
  • Kadınlar kalp hastalıkları konusunda erkeklerden daha duyarlı davranıyor. Kadınların yüzde 47’si kalp ve damar sağlığını kontrol amaçlı olarak kontrole giderken, bu rakam erkeklerde yüzde 38’e kadar düşüyor.
  • Toplumun yüzde 26’sının kalp krizi belirtileri konusunda hiçbir fikri yok.
  • Toplumun yüzde 29’u düzenli olarak sigara kullanıyor.

 

“Sağlık ve İyi Yaşam sektörü”nün lider şirketi Philips, kalp sağlığı üzerine Türkiye genelinde yaptığı yeni araştırma ile “Türkiye’nin kalp haritası”nı çiziyor. 7 coğrafi bölgede İstanbul, İzmir, Adana, Ankara, Bursa, Gaziantep, Kayseri, Samsun, Malatya, Balıkesir, Trabzon ve Erzurum olmak üzere 12 şehirde yapılan yeni araştırma; Türk halkının kalp ve damar hastalıkları hakkında bilinç düzeyi ile sağlıklı yaşam ve doğru beslenme konusunda sergilediği tutumu ortaya koyuyor.


Türkiye’de kalp ve damar hastalıkları konusunda farkındalık yaratmak amacıyla gerçekleştirilen Türkiye’nin kalp sağlığı profili konulu araştırmanın adeta mevcut kalp sağlığı haritasını ortaya koyduğunu ifade eden Philips Sağlık Türkiye Ticaret Direktörü Esen Tümer, şu değerlendirmede bulundu:

 

“Sağlık ve İyi Yaşam sektörü”nde faaliyet gösteren lider bir firma olarak yaptığımız her şeyde hem kişi hem de toplum seviyesinde yaşam kalitesini iyileştirmeyi hedefliyoruz. Philips Healthcare olarak 100 yılı aşkın bir süredir sağlık sektörüne kazandırdığımız yenilikler ve fark yaratan çalışmalarımızla birçok alandaki öncülüğümüzü koruyoruz. Gerçekleştirdiğimiz araştırma çalışmaları aracılığıyla toplumsal bilinci artırarak yaşam kalitesini iyileştirmeye yönelik çalışmalara imza atıyor, klinik mükemmeliyeti konusunda çıtayı yükseltmeye devam ediyoruz.”


Tümer, tüm dünyada sağlık hizmetinin bütün aşamalarını hedef alan yenilikler ortaya koyduklarını vurgulayarak, “Bu doğrultuda kalp hastalığın yaygınlaşmasını engellemeyi görev edinen, öncelikle “insan” odaklı sağlık hizmeti sunan ve kardiyoloji çözümlerinde küresel lider olan bir marka olarak, kalp hastalığı tedavisinde önleyici tedaviden sürekli izlemeye kadar tüm evrelerini anlamada, elde edilen sonuçları iyileştirmede, maliyetleri optimize etmede ve anlamlı yenilikler sunma konusunda paydaşlarımızla işbirliği içerisinde çözümler üretiyoruz.” dedi.

 

Yüzde 35’imiz potansiyel kalp hastası
Yapılan araştırmaya göre toplumun yaklaşık yüzde 35’i potansiyel kalp hastası. Nüfusun yaklaşık yüzde 5’lik bir kesimi, kalp krizi deneyimi geçirmiş insanlardan oluşuyor. Görüşülen kişilerin yüzde 22’si ise kalp krizi nedeniyle birinci dereceden bir akrabasını yitirmiş bulunuyor. Görüşülen zayıf ve normal kilolu kişilerin yüzde 2’si daha önce kalp krizi geçirdiğini belirtirken bu oran fazla kilolu ve obez kişilerde yüzde 6’ya çıkıyor.
 
Kadınlarda duyarlılık daha yüksek
Toplumun yüzde 43’ü bugüne kadar kalp ve damar sağlığı için kontrol amacıyla bir kalp doktoruna ya da sağlık kurumuna gitmemiş kişilerden oluşuyor. Kadınlar kalp hastalıkları konusunda erkeklerden daha duyarlı davranıyor. Kadınların yüzde 47’si kalp ve damar sağlığı için kontrol amaçlı olarak kontrole giderken bu rakam erkeklerde yüzde 38’e kadar düşüyor. Bugüne kadar kalp ve damar sağlığını kontrol amacıyla bir kalp doktoruna ya da sağlık kurumuna gitme sıklığı zayıf ve normal kilolularda yüzde 33 iken, fazla kilolu ve obezlerde yüzde 50’yi gösteriyor. Bel çevresi kalın olan kişiler yüzde 52 ile bugüne kadar kalp ve damar sağlığını kontrol amacıyla bir kalp doktoruna ya da sağlık kurumuna gitme oranı kalın olmayan kişilerden (yüzde 36) açık ara önde gidiyor.
 
Sporda “kadının fendi erkeği yendi”
Toplumun 44’ü hiç spor yapmıyor. Bu oran kadınlarda yüzde 50’ye çıkarken, erkeklerde yüzde 39’a düşüyor. Spor yapanların yaklaşık yüzde 9’u yeterli egzersiz yaptığını düşünüyor. Görüşülen kişilerin yüzde 6.4’ü haftada birden daha az, yüzde 13’ü haftada 1- 2 kez, yüzde 23.1’i ise her gün spor yaptığını söylüyor.

Türkiye’nin Kalp Sağlığı Haritası

Araştırma Raporu

 

Bilgi için:

Berna Yalaz, Türk Philips Ticaret A.Ş

Tel: 0216 636 1629

E-posta: berna.savas@philips.com 

 

Sanem Sofuoğlu, Bersay İletişim Danışmanlığı

Tel: 0212 337 52 87

E-posta: sanem.sofuoglu@bersay.com.tr

 

Tuğba Bozkurt, Bersay İletişim Danışmanlığı

Tel: 0212 337 52 85

E-posta: tugba.bozkurt@bersay.com.tr

.

Royal Philips Electronics Hakkında

Hollanda kökenli Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) sağlık, aydınlatma ve tüketici ürünleri sektörlerinde sunduğu güncel yenilikler ile insanların yaşamlarını iyileştirmeye odaklı, çok amaçlı bir Sağlık ve İyi Yaşam şirketidir. Merkezi Hollanda'da bulunan Philips'in dünyada 100’den fazla ülkede toplam 122 bin çalışanı bulunmaktadır. 2011 yılında 22,6 milyar Euro tutarındaki satışlarıyla şirket, kalp sağlığı, akut bakım ve evde sağlık bakımı, enerji verimli aydınlatma çözümleri ve yeni aydınlatma uygulamaları ile  erkek tıraş ve bakım ürünleri, taşınabilir eğlence araçları ve ağız sağlığı ürünleri gibi kişisel sağlık ve bakım amaçlı yaşam tarzı ürünlerinde pazar lideridir. Philips ile ilgili haberlere www.philips.com/newscenter adresinden ulaşabilirsiniz.

.