Philips’ten "2011’de 2011 Ağaç"


Philips Türkiye’nin 320 çalışanı, Tuzla-Tepeören’de 2011’e 2011 fidan hediye etmek için biraraya geldi...

Haziran 23, 2011

Çevre dostu ve enerji verimli teknolojilerin geliştirilmesine öncülük eden Philips; Tuzla-Tepeören’de, Philips Türkiye çalışanlarının ve yöneticilerinin katılımı ile “2011’de 2011 Ağaç” etkinliği düzenledi.

Philips’in sürdürülebilir iş hedeflerinin bir parçası olan çevre çalışmaları kapsamında gerçekleşen ve yaklaşık 320 çalışanın katıldığı “2011’de 2011 Ağaç” etkinliğinde; Philips Türkiye CEO’su Willem Rozenberg, Philips Aydınlatma Türkiye Genel Müdürü Ülkem Kırımlı, Philips Tüketici Ürünleri Türkiye Genel Müdürü Elvan Özkal başta olmak üzere tüm Philips yöneticileri de hazır bulundu.

T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı işbirliğiyle gerçekleşen fidan dikimi sonrasında, tüm katılımcılar birer sertifika aldı.


Fidan dikimi sonrasında düzenlenen piknikte konuşan Philips Türkiye CEO’su ve Sağlık Bakım Genel Müdürü Willem Rozenberg, “Bugün, çevre bilincini hem kurumsal hem bireysel düzeyde yaşayan bir ekip olarak burada toplandık. Öncelikle tüm çalışma arkadaşlarıma, katılımlarından dolayı teşekkür ediyorum. Bu yıl Ocak ayında, Antalya Kepez’de de 400 arkadaşımızın katılımıyla 2000 fidan dikilmişti. Amacımız;  bu alanda aktif rol oynamak ve çevreye yönelik faaliyetlerimizi, sizlerin de katılımıyla sürdürmektir.” dedi.


2015’e kadar yeşil innovasyona yatırım da iki katına çıkacak... 


Kısa süre önce EcoVision5 programı ile 2015’e kadar yeni sürdürülebilirlik hedeflerini açıklayan Philips; sağlık ve iyi yaşam stratejisi doğrultusunda geliştirilen yeni hedeflerle, sürdürülebilirlik yaklaşımını daha da genişleterek, ekolojik ayak izinin ötesine taşıyor.

Philips, şirketin üç sektöründe sürdürülebilir işletmeyi hızlandırmak için 2015’e kadar yeşil inovasyona (çevreci ürün geliştirme teknolojilerine) 2 milyar euro yatırım yapacağını duyurdu. 2010 yılı itibariyle ise; Philips’in yeşil inovasyona yaptığı toplam yatırım, belirlenen hedeflerin çok üstünde gerçekleşerek bir milyar euro’ya ulaştı. Şirketin sürdürülebilir inovasyon konusundaki  azminin sonucunda, Philips “Yeşil Ürün” satışları, 2009’da toplam satışın yüzde 31’ini oluştururken, 2010'da yüzde 38’ine ulaştı.

Willem Rozenberg konuya ilişkin olarak; “Sürdürülebilirliği, büyümenin önemli bir faktörü ve Philips DNA’sının ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. 2015’e kadar yeşil inovasyon yatırımımızı iki katına çıkararak, anlamlı ve sürdürülebilir çözümler sunmayı amaçlayan bir sağlık ve iyi yaşam şirketi olma konusundaki kararlılığımızı yeniden ortaya koyduk. Bu konudaki kararlılığımız, aynı zamanda daha sürdürülebilir ve enerji verimli ürün ve çözümlere duyulan ihtiyaç gibi küresel eğilimlerle gelişen “Vision 2015” büyüme stratejimizi de destekliyor.” dedi.


Yeşil ürünlerin satış oranında 2010 yılında gerçekleşen artış, şirketin tüm sektörlerinde kullanım ömrü boyunca çevreyi çok daha az etkileyen ürünler geliştirmeyi hedefleyen EcoDesign yaklaşımına sürekli olarak odaklanmasıyla gerçekleştirildi.

Sağlık bakım alanına yeni eklenen “Yeşil Ürünler”den biri de; Philips Essential adını taşıyan hasta izleme sistemi. Nakil sırasında klinik iş akışı ve hasta güvenliği için tasarlanan bu sistem, enerji kullanımında yüzde 48 azalma, yüzde 72 daha az ürün ağırlığı ve yüzde 32 daha az ambalaj ağırlığı sağlıyor ve kurşunsuz batarya ile çalışıyor.

Tüketici ürünlerine eklenen dikkat çekici yeşil ürünler arasında yer alan dünyanın ilk PVC/BFR içermeyen televizyonu Econova TV ise hem AB-enerji “A+” etiketini aldı hem de EISA En İyi Yeşil TV 2010/2011 ödülünü kazandı.

Aydınlatma, Philips’in toplam “Yeşil Ürün” satışlarının yarısına yakınını oluştururken; sektörde geleneksel 60-watt şeffaf lambanın yerine geçebilecek ilk ürün olan “Philips MASTER LEDbulb 12Watt lamba”nın piyasaya sürülmesiyle önemli atılımlar yapmaya devam etti. Kategorisinde “ENERGY STAR” belgesi alan ilk ürün olan bu yenilik; Amerika Aydınlatma Derneği tarafından Tomorrow ödüllerinde “LED değişimleri lamba” kategorisinde  ödül aldı ve Popular Science Dergisi tarafından “2010 yılının ürünü” seçildi.

***Philips 2010 sürdürülebilirlik raporuna; Philips 2010 Faaliyet Raporu kapsamında aşağıdaki adresten ulaşılabilir: www.philips.com/annualreport2010

Philips Yeşil Ürünler hakkında notlar:

Yeşil ürünler; bir veya daha fazla yeşil odak alanında belirgin oranda çevre koruma sunar. Yeşil odak alanları; enerji verimliliği, ambalajlama, tehlikeli maddeler, ağırlık, geri dönüşüm ve atık kontrolünün yanı sıra kullanım süresi boyunca dayanıklılıktır. Kullanım ömrü yaklaşımı, bir ürünün genel çevresel etkisini tanımlamak için kullanılır. Bir ürünün tüm kullanım ömrü boyunca (ham maddeler, imalat, ürün kullanımı ve atık kontrolü) yarattığı tahmini çevresel etkinin hesaplanmasıyla belirlenir.

Yeşil ürünlerin; belirli bir ürün grubunda rakip veya daha eski bir ürün olabilecek referans ürüne kıyasla, en az bir yeşil odak alanında (en az yüzde 10) daha iyi olması gerekir. Farklı ürün portföyleri nedeniyle, bazı sektörlerde, yeşil ürün kriterlerine ilave kriterler eklenmiştir.

Bilgi için:

Türk Philips Ticaret A.Ş
Kurumsal İletişim Müdürü
Berna Yalaz
(216) 636 16 29

berna.savas@philips.com

Bersay İletişim Danışmanlığı
Özge Aksoy

(212) 337 51 59
ozge.aksoy@bersay.com.tr

Deniz Saydam
(212) 337 52 85
deniz.saydam@bersay.com.tr

.

Royal Philips Electronics Hakkında

Hollanda kökenli Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) güncel yenilikler ile insanların yaşamlarını iyileştirmeye odaklı, çok amaçlı bir Sağlık ve İyi Yaşam şirketidir. Sağlık bakım, yaşam tarzı ve aydınlatma alanlarında dünya lideri olan Philips, tüketici anlayışını temel alarak "sense and simplicity" marka vaadiyle teknoloji ve tasarımı insan odaklı çözümler ile bütünleştirmektedir. Merkezi Hollanda'da bulunan Philips'in dünyada 60'tan fazla ülkede toplam 119.000 çalışanı bulunmaktadır. 2010 yılında 25,4 milyar Euro tutarındaki satışlarıyla şirket, kalp sağlığı, akut bakım ve evde sağlık bakımı, enerji tasarruflu aydınlatma çözümleri ve yeni aydınlatma uygulamaları ile Flat TV, erkek tıraş ve bakım ürünleri, taşınabilir eğlence araçları ve ağız sağlığı ürünleri gibi kişisel sağlık ve bakım amaçlı yaşam tarzı ürünlerinde pazar lideridir. Philips ile ilgili haberlere www.philips.com/newscenter adresinden ulaşabilirsiniz.  

.